sano taas hei tyttökulta
sä kuulut mun kainalooni
ja totisesti tiedän siinä mun on lämmin
että ulkona helposti jäätyy

Kuuntelen Scandinavian Music Groupia ja odotan sitä, kun seuraavan kerran on taas todella hauskaa. Tänään koin hämmennystä kun istuin koko bussimatkan kaverin vieressä, ei sellaista harrasteta! Kavereiden takaisinsaaminen on hauskaa. Ja on hauskaa, kun on joku jonka kanssa muistella parhaita hetkiä ("epänormaali!).

Hassua, miten tietyistä musiikeista sitä löytää oman asenteensa uudestaan ja uudestaan: ZenCafén tietynlainen rakkaudenvastaisuus, Maijan raivokas selviytyminen, Scandinavian Music Groupin elämänasenne. Toisinaan tekee hyvää kuunnella sellaista musiikkia, tulee sellainen olo ettei voi millään olla yksin.

Olen syönyt liikaa salmiakkia ja hahmokehittelyn myötä päädyin tutkimaan Yhdysvaltain karttaa. Tunnen itseni säälittäväksi, kun en osaa sijoittaa isoja tarinakokonaisuuksia edes ajatuksina Suomeen. "Typerä angstiteini", mä naurahdan peilille ja oon onnellinen siitä ettei oikeasti tunnu siltä. Ei tänään, kun levitetään käsirasvaa halkeileviin sormiin ja sovitetaan kappaleita tarpeeksi räimiviksi.

Olisin äärimmäisen tyytyväinen elämääni jos osaisin olla kaipaamatta asioita, joita en tarvitse. (Tänään Juokseva mies osuu minuun vieläkin paremmin kuin Huomisen sää.) Tänään katsoin ensin itse ohi ja jälkeenpäin katselin säälittävästi perään, päättäisit, mitä haluat! Päättäisit, mitä et halua.

pysäyttäkää tuo juokseva mies
se vei jotain mulle kuuluvaa
nyt se kääntyy jo kulman taakse
ja te vaan seisotte siinä

Ja mä vain seison tässä.

Olen pitänyt torstaipäivistä niin kauan kuin muistan. Silloin, kun olin pieni, se johtui salmiakinmaun ja maidon sekoittumisesta, nykyään se johtuu kai tottumuksesta, suosikkisarjoista ja huomenna on perjantai-ajatuksesta. Huomenna tosiaan on perjantai, ja hyvällä tuurilla pääsen pelaamaan aliasta. Vieläkin paremmalla pääsen tietysti pelaamaan aliasta oikeassa seurassa, mutta yritän parhaani mukaan olla toivomatta liikaa. Silloin pettyy aina.

Huomenna on perjantai, ja molemmat siskotkin tulevat kotiin. Tämä on niitä viikkoja, joina on ollut taas aika kovakin ikävä. Viikonloppuna kiskotaan haalarit päälle ja leikitään lumessa; neljä leikistilasta ja koira, jälkeenpäin juodaan kaakaota ja pelataan lautapelejä. Pohditaan tulevaisuutta ja ollaan eri mieltä ja lauantai-iltana kaikki on menossa väärään aikaan saunaan.

Huomenna on perjantai.

pysäyttäkää tuo juokseva mies
se vei jotain mulle kuuluvaa